Wat wil de gemiddelde werknemer nou echt?

Nederlanders praten niet graag over hun salaris, maar er zijn in de loop der jaren natuurlijk veel onderzoeken naar gedaan. Met name de laatste jaren zien we sterke verschuiving wat betreft de belangrijkste behoeften van een werknemer. Waar vroeger salaris met stip bovenaan stond als meest belangrijke beloning voor de medewerker, zien we nu dat het vaker gaat over gezondheid, welzijn en persoonlijke ontwikkeling. Een goed beloningsbeleid als aanvulling van het basissalaris wordt daarbij ook steeds belangrijker.

Een compliment op zijn tijd, een schouderklopje na een goede prestatie… Het waarderen van werknemers, het erkennen en uiten van dankbaarheid voor de werkzaamheden van werknemers, is anno 2022 een belangrijk onderwerp van gesprek geworden.

Waarom werknemers belonen belangrijk is?

Bedrijven sturen vaak op klanttevredenheid, maar werknemerstevredenheid is nog wél zo belangrijk. Tevreden werknemers zijn namelijk de beste ambassadeurs van je organisatie. Ze vertellen het verhaal van je organisatie en zijn de belangrijkste promotor voor eventueel nieuw personeel.

Los daarvan zijn tevreden medewerkers gemotiveerd waardoor ze een stap harder voor het bedrijf lopen. Goed personeel wordt ook wel het kapitaal van de organisatie genoemd. Gelukkige en gezonde medewerkers zijn creatieverproductiever en meer betrokken.

Tevreden en gemotiveerde medewerkers leidt daarnaast tot minder ziekteverzuim, minder personeelsverloop en behoud van toptalent. Investeren in het werkgeluk van je werknemers loont!

Hoe beloon je je werknemers het best?

Of het nu gaat om een jubileum, een verjaardag of een persoonlijke beloning, ervaringsgerichte beloningen zorgen voor enthousiasme en betere resultaten voor iedereen. Met ToJoy beschik je over een erkennings- en beloningsplatform dat meer dan 1.000 unieke en gedenkwaardige ervaringen biedt die mensen voor altijd bij zal blijven.

Beloningen en erkenning voor elke mijlpijl en feestdag

Binnen ons platform vind je een groot aanbod unieke ervaringen waar uit gekozen kan worden door medewerkers. Wij bieden voor iedere doelgroep een unieke ervaring. Met ons platform creëren wij meerwaarde voor onzen klanten, medewerkers van bedrijven en onze samenwerkingspartners.

Volledige ontzorging

ToJoy regelt de volledige afwikkeling van de gekozen ervaring, zodat werkgever en werknemer er geen omkijken naar hebben. Wij noemen ToJoy wel eens een externe feestcommissie!

Vergroot bereik en sociale impact

Onze klanten (jullie medewerkers) delen hun ervaringen met vrienden en familie, waardoor een rimpeleffect ontstaat wat het imago van het bedrijf kan versterken.