Ieder jaar rond de feestdagen is het weer een hele puzzel om een kerstpakket te bedenken. Ben je nog op tijd? Hoe gaat het personeel reageren op het kerstgeschenk? Om iedereen tevreden te houden kiezen veel organisaties net als de jaren ervoor wederom voor een boodschappenpakket, de BOL.com cadeaubon of de keuze uit een “eigen” productaanbod van de MAKRO. Ongeacht geslacht, leeftijd of interesses… iedere medewerker krijgt hetzelfde kerstpakket.

Dat is toch best gek?

Onderstaand bespreken we kort de drie bekende kerstgeschenken voor personeel en bieden vervolgens een goed alternatief: Het ToJoy kerstcadeau dat zorgt voor het WOW-effect!

1. Het boodschappenpakket dat voor 50% in de kliko belandt

Decennia lang worden in de periode rond kerst grote dozen gevuld met boodschappen uitgedeeld. Bij thuiskomst worden de chocolaatjes eruit gevist en belanden de zwarte zakken chips, ragout en soepstengels in de kast. Na een half jaar gaat de zak chips dan toch maar eens open. De smaak is anders dan je favoriete chips, maar toch gaat de zak leeg. Overige producten worden niet genuttigd en belanden in de kliko. Herkenbaar?

2. Cadeaubon, welke niet ingewisseld wordt

Naast het boodschappenpakket is de cadeaubon enorm populair. Uit onderzoek is gebleken dat de verkregen cadeaubon:

  • Thuis in de lade belandt en dat maar liefst 15 – 20% vergeet deze in te wisselen voordat deze verlopen is.
  • Door mannelijke medewerkers vaak gegeven wordt aan hun wederhelft, aangezien hij zelf weinig tot geen waarde hecht aan de gekregen cadeaubon.
  • Vaak voelt als een eenvoudige oplossing, een “moetje”.
  • Gebruikt wordt voor dagelijkse aankopen die de ontvanger anders ook gedaan zou hebben. Het cadeaugevoel gaat daardoor compleet verloren.

Leuk weetje: Jaarlijks verloopt tussen de 150 – 250 miljoen euro aan cadeaukaart waarde omdat deze niet of te laat wordt ingewisseld.

3. Inlog met een product naar keuze

Bedrijven met honderden medewerkers kiezen vaak voor een samenwerking met bijvoorbeeld een groothandel als de Makro. Na inloggen komt de medewerkers in een omgeving met allerlei producten. Deze heeft vervolgens de keuze uit een tosti ijzer, staafmixer of waterkoker… Geweldig! 😉

Sociale impact van kerstgeschenken

De verkregen kerstpakketten zijn altijd een belangrijk onderwerp van gesprek. Dit gebeurt onderling onder werknemers, maar wordt ook met familie, vrienden of feestjes en partijen besproken. Jantje heeft een doos boodschappen ontvangen, Pietje een cadeaubon van Bol.com en Keesje een borrelpakket. Over het algemeen wordt bijna altijd neerbuigend gesproken over hetgeen hij/zij gekregen heeft. Na de eerste week in het nieuwe jaar is het kerstpakket vergeten en gaat iedere medewerker weer verder in de waan van de dag.

Waarom is iedereen toch zo negatief over het kerstpakket?

Het probleem zit hem in het feit dat alle beschreven kerstgeschenken geen enkele emotionele waarde hebben en voor het gevoel niet in verhouding staan tot een jaar lang keihard werken. Kerstpakketten voelen als een ‘moetje’ en medewerkers voelen zich niet (voldoende) gewaardeerd.

De oplossing: Het ToJoy kerstgeschenk

ToJoy heeft de oplossing voor het kerstgeschenk in 2022. Met ToJoy combineren we het persoonlijke cadeau met een unieke ervaring waarbij werkgever EN werknemer volledig ontzorgd worden. Kerstgeschenken die zorgen voor het WOW-effect en nog vaak positief onderwerp van gesprek zullen zijn.

Met onze kerstgeschenken krijgen medewerkers de dag voor kerst een kleine kerstattentie met een persoonlijk bericht en een inlog voor ons platform. Uw personeel is erg benieuwd en logt thuis in op ons platform en ziet in een overzicht meer dan 1000+ unieke ervaringen waaruit gekozen kan worden. Jong, oud, man of vrouw voor iedere doelgroep hebben wij unieke ervaringen beschikbaar. Denk aan:

  • Rijden in een Lamborghini Aventador
  • Cursus snowboarden bij Snowworld
  • Dag naar de Wellness voor een heerlijke massage
  • 2 tickets voor de MOTOGP in Assen
  • BBQ cursus van een echte grillmeister
  • Parachutesprong boven Texel

Werknemer en werkgever volledig ontzorgd

Nadat er een keuze is gemaakt doet ToJoy de volledige organisatie van het event. Uw medewerker hoeft enkel te verschijnen op de dag van het event.

Bekijk al onze unieke ervaringen als kerstcadeau

Voordelen ToJoy kerstgeschenk:

Voordelen van het ToJoy kerstgeschenk 2022 voor uw organisatie:

  • Organisatie is attent en origineel
  • Kerstgeschenk sluit goed aan bij de medewerker
  • Organisatie geeft een medewerker een ervaring voor het leven waar nog lang over nagepraat wordt.
  • Medewerker komt enthousiast op zijn werk en deelt zijn ervaring met collega’s, vrienden en familie.
  • Er wordt positief gepraat over de organisatie. Medewerkers worden ambassadeurs.
  • Samenwerking met ToJoy kan worden benoemd bij het aantrekken van nieuw personeel.
  • Organisatie besteed geen geld cadeaubonnen die op de plank komen te liggen en na verloop van tijd verlopen.

Zeg nou eerlijk, jij hebt toch ook liever een unieke ervaring dan een doos boodschappen?