Organisatie:
Organisatie-X

Aantal medewerkers:
52

Budget:
Verschillend per medewerker. Beloningen welke goed in verhouding staan met de geleverde dienst.

Inzet medewerker:

Medewerker heeft afgelopen jaar de organisatie meermaals uit de brand geholpen omdat het systeem eruit lag en er helemaal geen orders meer binnenkwamen. Zelfs tijdens zijn vakantie in Spanje heeft hij een dag geholpen vanuit zijn vakantiehuis. Dit terwijl zijn vrouw en kinderen bij het zwembad lagen.

Huidige situatie:

Medewerker krijgt van zijn werkgever een telefoontje dat het toch echt nodig is dat hij “even” helpt. Medewerker negeert in eerst instantie zijn telefoon meerdere keren. Na een aantal appjes is er na 2 dagen dan toch contact. Medewerker zegt toe wel “even” beschikbaar te zijn maar is al snel een dag bezig. Uiteindelijk werkt het systeem weer en medewerker vervolgd zijn vakantie. Bij terugkomst op het werk word medewerker nogmaals bedankt voor zijn hulp, zonder hem waren er echt enorme problemen ontstaan.

Gewenste situatie:

Medewerker is gemotiveerd en krijgt tijdens zijn vakantie een appje of hij wellicht even bij kan springen, er is een enorm probleem en door de kennis van werknemer kan dit opgelost worden. Medewerker belt met organisatie en fixed het probleem op zijn laptop in het vakantiehuis. Als dank voor zijn inzet ontvangt deze maar liefst 1000 credits welke goed in verhouding staan tot de geleverde inzet. Bij terugkomst van zijn vakantie loopt werkgever nog even langs medewerker om hem persoonlijk te bedanken en te wijzen op het aantal toegevoegde credits. Medewerker had al 150 credits gespaard via het loyaliteitsprogramma. Met de 1150 credits die werknemer nu binnen zijn account beschikbaar heeft kan deze:

  • Met 2 personen afreizen naar België voor een geweldig Formule 1 weekend
  • Met zijn vrouw het noorderlicht spotten vanuit een glazen iglo
  • In 20 lessen zijn motorrijbewijs halen
  • Een lang weekend kamperen tussen de wilde dieren in Safaripark Beekse Bergen

Na zijn keuze heeft medewerker nog 126 credits over en kan weer doorsparen voor nieuwe ervaring of een ervaring kiezen welke beschikbaar is tot 126 credits.

Medewerker en familie vonden het vervelend dat hij tijdens zijn vakantie werd gestoord, echter door de passende vergoeding hebben ze het hier niet meer over. Ze gaan samen een nieuwe ervaring uitzoeken.

Voordelen organisatie

  • Organisatie is betrokken, attent en bedankt medewerker op een originele manier
  • Medewerker voelt zich gewaardeerd ipv gebruikt.
  • Organisatie betrekt het gezin bij de vergoeding door ook ervaringen te bieden welke geschikt zijn voor het gehele gezin. Werknemer mist immers een dag van hun gezamenlijke vakantie.
  • Organisatie stimuleert een medewerker om nieuwe dingen te proberen. Medewerker groeit binnen en buiten de organisatie.
  • Medewerkers zijn bereid in de toekomst dat extra stapje harder te zetten
  • Er wordt positief gepraat over de organisatie. Medewerkers worden ambassadeurs.

Resultaat:

  • Het systeem van organisatie-x werkt na 1 dag weer dankzij medewerker. Wanneer het systeem nog een x-aantal dagen eruit lag, was het omzetverlies enorm. xxxx-euro. Er kwamen geen orders meer binnen, organisatie lag stil.
  • 172%; Het percentage waarmee gevoel van waardering verhoogt bij een spontane bedanking. 

Bereken wat samenwerken met ToJoy jou kan opleveren