Startup ToJoy uit Oosterwolde komt met uniek concept: ‘Fijn voor werknemer, ideaal voor werkgever’

ToJoy is één van de nieuwste bedrijven, die zich de afgelopen maanden in Oosterwolde heeft gevestigd. Het drie maanden jonge bedrijf van Sidney van Riesen (37) en Martijn Duker (37) uit Oosterwolde stelt zich ten doel om beloningen aan werknemers eenvoudiger en een stuk aantrekkelijker te maken.

Martijn Duker (links) en Sidney van Riesen van ToJoy. Foto:

Martijn Duker (links) en Sidney van Riesen van ToJoy. Foto: Rens Hooyenga

,,Daardoor raakt de werknemer meer betrokken, creatiever en innovatiever”, zeggen de eigenaars. ,,Tevreden werknemers zijn minder vaak ziek en de kans op een burn-out is kleiner.” En dus is het door de mannen bedachte systeem tevens een opsteker voor de werkgever. Een win-winsituatie, want zowel de werknemer als de werkgever plukken er de vruchten van.

,,Een blije werknemer levert, blijkt uit onderzoek, vele malen meer op dan andere werknemers. En verlaat het bedrijf minder snel. Stel je een team van alleen maar blije werknemers op. Dat is wat waard. En vacatures zijn zo gevuld.”

Beleving

De laatste maanden zijn Sidney en Martijn druk met het ontwikkelen van de software van ToJoy. Ze creëren een loyaliteitsplatform waarmee de werkgever haar werknemers kan belonen met unieke ervaringen. Traditionele werknemers met beloningen in de vorm van geld, cadeaubonnen of kerstpakketten zijn achterhaald, vinden Sidney en Martijn. Als voorbeeld noemt Sidney een jubileumviering. ,,We horen regelmatig verhalen van een jubilaris die een bosje bloemen of een cadeaubon ontvangt, wat natuurlijk leuk is, maar het geeft slechts een kort geluksmomentje.” Martijn: ,,Wij zetten in op beleving, op mooie ervaringen, die de werknemer zich nog in lengte van dagen herinnert.” Denk aan een ballonvaart, leren duiken of nog mooier: een vijfdaagse trip naar Lapland om het Noorderlicht te aanschouwen. ,,Allemaal dingen die op ons platform te verzilveren zijn”, zegt Sidney van Riesen. ,,Je kunt het zo gek niet bedenken.” Op dit moment staan er honderden verschillende prachtige ervaringen in het systeem van ToJoy. Voor jong en oud. ,,Van citytrip tot racewedstrijd. Wil de werknemer al jarenlang op safari in Afrika? Laat ze ervoor sparen en geef deze unieke ervaring vanuit het bedrijf.”

Eenvoudig

Het platform werkt erg eenvoudig en intuïtief. In slechts een paar klikken kan een werkgever een ervaringsgerichte beloning versturen naar één of meerdere werknemers. De werknemer kan op haar beurt inloggen op een eigen persoonlijke omgeving en de gekregen beloning inwisselen voor een van de vele unieke ervaringen die binnen het platform verkrijgbaar zijn.

Een organisatie kan ervoor kiezen om eenmalig een beloning te versturen, maar kan er ook voor kiezen om meerdere keren per jaar credits te versturen, bijvoorbeeld als bonus, bij een verjaardag of een jubileum. Op deze manier blijft de werkgever attent en positief betrokken bij de medewerker. Martijn: ,,We onderscheiden ons door werkgevers het hele beloningsproces uit handen te nemen. Zodat hun werknemers uiteindelijk zorgeloos kunnen genieten van hun welverdiende uitje en activiteit.”

Specifieke wensen

Het platform van ToJoy is nog volop in ontwikkeling van allerlei nieuwe functionaliteiten, maar nu al te gebruiken voor het belonen van personeel. ToJoy gaat graag met werkgevers in gesprek om te kijken of ToJoy iets voor deze organisaties kan betekenen. Via de website kan een demo aangevraagd worden, waarna gezamenlijk de mogelijkheden van het platform gekeken wordt. Daarnaast worden eventuele specifieke wensen van de organisatie geïnventariseerd.

Voor meer informatie of een vrijblijvende demo aanvragen, kijk dan op: www.tojoy.nl