Onze aanpak
Het is tijd voor betere erkenning en beloning van medewerkers
Wij bieden een vernieuwende aanpak om motivatie, betrokkenheid en tevredenheid binnen iedere organisatie structureel te verbeteren.
Het erkennen van medewerkers zou moeten resulteren in enthousiaste, betrokken medewerkers
Het erkennen van medewerkers zou moeten leiden tot enthousiaste, betrokken medewerkers die zich écht gewaardeerd voelen. Met de juiste erkenning worden teams gecreëerd waarin medewerkers met plezier hun werk doen en betrokken blijven bij de organisatie.
Waarom is dit bij veel organisaties niet het geval?
Maar waarom is dit bij zoveel organisaties toch niet het geval. Wat zorgt ervoor dat bestaande erkenningsprogramma’s vaak niet de gewenste impact hebben?
Het probleem
Bestaande erkenning en beloning schiet tekort
Veel programma’s missen de impact die ze zouden moeten hebben. Ze motiveren niet en vaak weten medewerkers niet eens van het bestaan ervan. Ze hebben weinig tot zelfs negatieve invloed op de organisatie.
Het is onpersoonlijk
Beloningen zoals geld of cadeaubonnen voelen vaak onpersoonlijk aan en missen de oprechte waardering die medewerkers zoeken.
Er is geen strategie
Zonder een duidelijke strategie ontstaat ongelijkheid in beloning, wat de bedrijfscultuur en het werkgeversimago kan schaden.
Het is niet passend
Willekeurige beloningen op onregelmatige momenten schieten vaak hun doel voorbij. Ze sluiten niet aan bij wat medewerkers verwachten en kunnen zelfs demotiverend werken.
De ToJoy methode
Bij ToJoy doen we het helemaal anders!
Wij hebben we een innovatieve aanpak ontwikkeld die veel verder gaat dan de standaard traditionele beloningen. We brengen structuur en oprechte waardering in jullie organisatie, met een focus op het maken van blijvende impact.
Stap 1
Een solide basis erkenning
Onze aanpak is gebaseerd op de piramide van erkenning. Deze gestructureerde methode biedt medewerkers meerdere mogelijkheden om erkend en gewaardeerd te worden, wat bijdraagt aan een duurzame cultuur van erkenning.
Formele erkenning
Gecentraliseerde medewerkerswaardering, meestal geregeld door de afdeling HR (bijvoorbeeld: Werkjubileum – 5 jaar in dienst).
Informele erkenning
Gedecentraliseerde waardering, vaak aangestuurd door leidinggevenden; er zijn wel richtlijnen, maar de erkenning gebeurt op verschillende niveaus (bijvoorbeeld: Persoonlijke beloning – werkzaamheden buiten functie).
Dagelijkse waardering en erkenning
Toegankelijk voor elke medewerker binnen het bedrijf. Informeel, eenvoudig en frequent (bijvoorbeeld: Bericht via Slack – “Bedankt voor je hulp, Martijn!”).
De basis alleen is niet (goed) genoeg…
Zie de drie lagen van erkenning als het hart van je erkenningstrategie. Ze vormen de basis, maar alleen hierop vertrouwen zal je niet helpen bij het aanpakken van alle uitdagingen met betrekking tot erkenning.
Stap 2
Wij voegen een extra laag toe aan de piramide van erkenning
Onze extra laag speelt in op de uitdagingen waar jullie als organisatie mee te maken hebben, door antwoord te geven op de volgende vragen:
- Hoe verbeteren we de betrokkenheid en prestaties van medewerkers op de lange termijn?
- Hoe creëren we een cultuur van erkenning die echt duurzaam is?
- Welke beloningen motiveren en inspireren medewerkers écht?
Onze nieuwe laag bestaat uit 5 krachtige bouwstenen. Deze zijn:
Bekendheid
Medewerkers zijn op de hoogte van de erkenningsprogramma(‘s), inclusief de details over het bestaan, de looptijd, en de regels.
Erkenning en beloning
Managers zijn op de hoogte van de erkenningsprogramma(‘s), inclusief hoe ze werken, hoe lang ze duren, en wat de regels zijn.
Betrokkenheid
Het programma bevordert actieve betrokkenheid. Medewerkers raken gemotiveerd om waardering en beloningen te verdienen.
Unieke ervaringen
Unieke ervaringen (quality-time) welke enthousiast maken en aansluiten bij de interesses in plaats van traditionele beloningen.
Lange levensduur
Erkenning en/of beloning middels ervaringen hebben een lange levensduur, wat langdurige betrokkenheid en motivatie stimuleert. Herinneringen gaan soms wel een leven lang mee! Geassocieerd met jullie organisatie.
Onze aanpak: direct resultaat en ontzorging voor HR
Een sterke cultuur van erkenning
Hoewel doelstellingen per organisatie kunnen verschillen, streven wij naar:
- 80% minder HR- en administratieve werkzaamheden
- 37% vermindering van personeelsverloop
- 80% van de medewerkers voelt zich meer gewaardeerd
- 25% minder ziekteverzuim
- 14% toename in productiviteit
- 10% hogere klanttevredenheid
- 30% hogere loyaliteit in teams
Meer informatie over onze aanpak?
Download onze whitepaper en ontdek hoe organisaties met ToJoy vooroplopen in erkenning en beloning.
Of neem direct contact met ons op.
Tevreden klanten – gemiddelde beoordeling van 9.1
Van kerstgeschenken tot aanbrengbonussen en volledig op maat gemaakte erkenningsprogramma’s – al veel organisaties lopen voorop met ToJoy.
NEEM CONTACT OP
Benieuwd hoe wij jullie organisatie kunnen helpen?
Plan een strategiegesprek of een demo om onze aanpak in actie te zien.
085 401 3811
sidney@tojoy.nl